jaarverslag 2021/2022

Op 6 november 2021 konden onze leden weer vrij schaatsen op de Westfries vanuit de 5 dorpentocht vereniging, het was nog niet erg druk. Het schaatsen mocht wel, omdat de Westfries gedeeltelijk open is aan de bovenkant.

Via de mail en via de Heraut kwam de aankondiging voor het jeugdschaatsen en de uitnodiging voor de jaarvergadering op 9 december 2021.

De jaarvergadering kon wederom niet doorgaan omdat de restricties rondom Corona toen zorgden voor sluitingstijden van 17 uur. René Dik en Rens Dobber werden zonder tegenbericht herkozen. De kascontrole werd gedaan door Peter Geel en Peter van der Oever. Suzanne Winder gaf aan te stoppen met het bestuur omdat ze ging verhuizen naar Wormerveer. Zij heeft haar taak als penningmeester overgedragen aan Mandy Dobber. Er kwamen geen bezwaren, dus Mandy is gekozen. Voor Mandy is via GSE een laptop aangeschaft, deze blijft van de ijsclub.

Suzanne is in december 2011 in het bestuur gekomen, meteen in 2012 waren er dorpskampioenschappen, korte baan en prikslee wedstrijden en twee dagen de 5 Dorpentocht. Midden in 2012 nam ze ook de taak van penningmeester over. In 2013 konden we schaats en prikslee wedstrijden houden op de betonvloer van een voormalige kas en hadden we ons 125 jarig jubileumfeest in de kerk. Verder weinig winterse activiteiten. Voor een penningmeester is altijd genoeg te doen. Suzanne werd bedankt met een Verdegaal pakket.

Het jeugdschaatsen samen met ijsclub Scharwoude/Grosthuizen mocht wel doorgaan, de verzorgers mochten kijken. Mandy en Harmina hebben bij de afsluiting geholpen met de koek en zopie tijdens de Westfrieslandtocht. Vera ten Brinke SP, Saar Schilder A en Kris de Hertog diploma A, ze zaten bij het jongste groepje bij Gery van Diepen. Bij de duurproef reed Vera 8, Kris 23 en Saar maar liefst 30 rondjes. Jorgen van der  Ley zit bij STG. Verder hadden we helaas geen winter van betekenis.

De ijsclubs van Avenhorn en de Goorn zijn op 1 juli samen gegaan, hun mailadres is nu info@ijsclubavenhorn-degoorn.nl. De 5 Dorpentocht vereniging heeft momenteel geen voorzitter meer, Dirk Zuidland is gestopt. Het is te hopen dat een van de deelnemende verenigingen zich aanmeld, bij een eventuele tocht kan het niet zonder! Teeuwis Klay heeft wel weer een vergunning bij de verschillende gemeentes verkregen voor een eventuele tocht. Hiervoor heeft hij een groot draaiboek in elkaar gezet, die moet ieder jaar weer worden aangepast. We hebben weer bestuursleden die het verkeersregelaarsexamen hebben behaald, Wim, Marcel, Harmina, Rens en Arie. We hebben ze nodig bij een tocht. Les Deux Ponts en Margareth Smal met de loopgroep van Hoorn hebben de BKK weer gehouden, hier hebben een paar van onze verkeersregelaars geholpen.

Wim en Rens zijn onze ijsmeesters. Rens en Harmina zijn vertegenwoordiger bij de 5 dorpentocht vereniging. De veegmachine staat bij Arie Hoek Spaans. Verder worden de taken verdeeld. Margareth Smal houdt de website bij en facebook. De website en de mailing gaan via GSE.

De bestuursleden halen de contributie op bij de leden, die is al jaren €6. We hebben wederom jeugdsubsidie van de gemeente gekregen. Voor de Rabo clubsupport hebben we een stukje in de Heraut geplaatst en aan onze leden gemaild om op onze ijsclub te stemmen. Rens en Harmina waren naar de uitreiking in het Park, we kregen een cheque van slechts €81. Verder delen we mee met de opbrengst van het oud papier, die we samen met de andere verenigingen van Oudendijk ophalen.

We hebben momenteel 145 leden.

Harmina ter schure.