jaarverslag 2016/2017

De uitnodiging voor de jaarvergadering en voor het jeugdschaatsen gaat nu via de mail naar de leden en heeft in de Heraut gestaan. Hierbij werd ook het vrij schaatsen op de Westfries in Hoorn aangekondigd. Het was behoorlijk druk deze avond, maar van ons weinig leden. De jaarvergadering was op 17 novemver 2016 in Les Deux Ponts. Arend .Marcel en Harmina waren aftredend en herkiesbaar. Ze werden allen herkozen en het bestuur is met dezelfde samenstelling door gegaan. Financieel gingen we er € 511.- op vooruit.

We hadden helaas geen winter van betekenis. Harmina heeft wel een aantal dagen kunnen schaatsen op de Draafsingel in Hoorn. We hebben de 5 dorpentocht vergadering bijgewoond. Teeuwis Klaij neemt de taak van secretaris erbij, Harmina wordt notulist. Voorlopig gaat deze tocht nog niet over tot het digitaal inschrijven. Wanneer we een baan vegen, zijn we verantwoordelijk voor het traject.

Verder waren we bij de Gewestelijke vergadering in Katwoude. Hier waren veel verenigingen naar toe. De nieuwe voorzitter is Herman Nijhoff. De afdracht van contributie blijft 1 euro. Iedere baan krijgt zijn eigen financiële verantwoordelijkheid. De verenigingen van Utrecht zijn voor de stemming weggelopen. In mei bij de vergadering bleek dat de begroting in de koelkast wordt geplaatst, er zijn minder deelnemers, maar toch wil men evenveel uren jeugdschaatsen en wedstrijden. Financieel zijn er grote problemen.

We hadden dit jaar 6 verkeersregelaars via e-learning, dit is met pasje nog gratis via de Gemeente. We hebben dit nodig bij de vergunningen van de BKK (kosten €40) en tochten, ook 2 EHBO’ers. Alle bestuursleden hebben bepaalde taken, verder hebben we ook nog hulpen buiten het bestuur, bijvoorbeeld bij de BKK en Margareth Smal doet voor ons de website en Cor Lievendag facebook.

Zondagmorgen 9 april hielden we met mooi weer onze Beetskoogkadeloop. Met 88 deelnemers was dit veel minder dan voorgaande jaren. Dit kwam waarschijnlijk door de kermis in De Goorn datzelfde weekend. Het welkomstwoord werd wederom gedaan door wethouder Caroline van der Pol en het startschot werd gegeven door Marianne Stenekes. Onze voorzitter Kirsten Jansma wist als speaker alles prima te verslaan.

Vanwege het mooie weer was het erg druk op de weg, de verkeersregelaars hadden het er maar druk mee. We hadden een mooie opblaasbare poort van AB vakwerk als start en finish poort.

De jeugd liep een rondje van 2 km, hier was de medaille bij de jongens voor Jarnick van der Leij. Bij de jeugd van 12 tot 16 jaar was bij de jongens de eerste prijs plus wisselbeker voor Robin Wijnker. Bij de meisjes was de wisselbeker voor Isabel Wijnker

De 7 km liep vanaf de brug bij Les Deux Ponts langs de Beemsterringvaart naar Beets en terug. Bij de dames tot 45 was 1 Monique le Blansch (wisselbeker), 2 Janneke van Bockxmeer, 3 Senna Dik, dames 45 + 1 Martine Dragt, 2 Cora Jongens, 3 Carin van Bockxmeer. Heren tot 45 1 Erwin le Blansch (wisselbeker), 2 Stuyt, 3 Martin Bijl. Heren 45+  1 Herman Akkerman, 2 H Koeman, 3 Guillaume Hoskens.

De 10,5 km liep naar Beets en een rondje rond de ringvaart in Oudendijk. Bij de dames tot 45 was 1 Bianca Balvert (wisselbeker), 2 Lonneke Tol en 3 Barbara van Miltenburg, dames 45+ 1 Sandra Butten, 2 Margareth Smal, 3 Truus Piels. Bij de heren was de uitslag tot 45, 1 Alexander Beemsterboer, 2 Tobias pennenkamp, 3 Tom Roeleveld en heren 45+ 1 Gerard Warnaar (wisselbeker), 2 Sjaak Mettes, 3 Jan Zwarthoed.

De halve marathon liep het rondje van de 10,5 km twee maal. Bij de dames tot 45 jaar was de eerste prijs en wisselbeker voor Annemiek Bot, 2 Rita Quist-Kuip en 3 Liesbeth Baas, dames 45+ 1 Jacqueline Prins, 2 Els Raap en 3 Ellen Klaus. Bij de heren tot 45 was 1 Theo Quist (wisselbeker), 2 Menno Scherpenhuijsen, 3 Erwin Wit. Bij de heren 45+ 1 Robert Wienke, 2 Bert Kiemel, 3 Gerrit-Jan Scholtens. Hierbij was een dame die de hele afstand aflegde terwijl ze een wandelwagen met haar tweeling van 9 maanden voortduwde, klasse!

Onderweg stonden watertafels klaar en bij de finish was er voor iedereen een gesponsorde appel en een snelle Jelle. De prijsuitreiking was in eetcafé Les Deux Ponts. De prijzen bestonden naast de wisselbekers veelal uit goederen uit de regio en prijzen van onze sponsors: dinerbon,fruit, kaas, tulpen en wijn.

De complete uitslagenlijst wordt geplaatst op uitslagen.nl en op de website van onze vereniging. Hierop staan ook heel mooie foto's van de loop. www.ijscluboudendijk.nl

We bedanken de vele vrijwilligers en sponsors die deze loop weer mogelijk hebben gemaakt.

We hebben weer subsidie van de gemeente gekregen voor de jeugd en we hebben weer €250 verdiend bij de Rabobank fietssponsortocht. De aankondiging van de BKK en nieuwsbrieven gaan digitaal en via de Heraut.

Dit jaar hadden we geen winter, maar de 9 bestuursleden en vrijwilligers staan paraat. We willen graag weer eens een schaatswinter. We hebben momenteel 158 leden?

Harmina ter Schure.